Bilentusiasme
I nyoppussede lokaler på Ryen sitter 24 heltidsansatte hos importør Autozentrum Sport. Porsche-salget i Norge har gjennom historien vært preget av høye avgifter, men merket har hatt sterk vekst de senere årene når avgiftene er flyttet fra hestekrefter til utslipp. 2020 ble et år for historiebøkene, med sterk vekst, og modellen som tar Porsche til et nytt nivå er den helelektriske Taycan.
Hos Porsche er kjøreopplevelsen det sentrale, enten det er underveis til målet, en kjøretur for kjøreturens skyld, eller på bane. Porsches verden byr på utallige muligheter for å dyrke bilglede både i Norge og ellers i verden, med kjørekurs, arrangementer med banekjøring, og flere spennende reisekonsepter for Porsche-kunder.
Alle Porsches modeller er sportsbiler, enten det er rene todørs sportsbiler som 911 og 718, firedørsmodellene Taycan og Panamera, eller SUV`ene Cayenne og Macan. De neste årene vil Porsche følge utviklingen i bilbransjen og komme med flere elektriske modeller, som for Taycan vil alle sette kjøreopplevelse som det aller viktigste.
For Porsche er forutsigbare og rettferdige rammebetingelser rundt avgifter prioritet nummer en. Avgifter må ikke være konkurransevridende, og forutsigbarhet uten store årlige utslag er viktig for å kunne operere i det norske markedet.